ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ی بیس بال

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره ی بیس بال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ی بیس بال


تحقیق درباره ی بیس بال

 

لینک پرداخت و دانلود پایین مطالب:

 

فرمت فایل:word(قابل ویرایش)

 

تعداد صفحه:19

بسمه تعالی

پیشگفتار

بی‌شک توسعه و ترویج ورزش به عنوان یکی از ارکان تربیت همه انسانها نقش بسزایی ایفاء ‌می‌نماید. ورزش نه تنها آراستن و پرداختن جسم و کالبد آدمی بلکه رسیدن به خودباوری که نیاز به آن بی‌نیازی مطلق است می‌باشد. در این راستا کمیته بیس‌بال فدراسیون اقدام به تنظیم آئین نامه اجرائی رقابت‌های لیگ باشگاههای بیس‌بال کشور جام اتحاد ملی نموده است. که با لطف و عنایت پروردگار متعال در سال‌های آینده پیشرفت و توسعه رشته مهیج و زیبای بیس‌بال را در سطوح مختلف سنی آحاد جامعه علی الخصوص جوانان برومند ایران اسلامی تحقق خواهد یافت. ورزش بیس‌بال در سطح کشور هم اکنون جایگاه خود را پیدا نموده و با برگزاری رقابت‌های لیگ به صورت منسجم و منظم آینده‌ای روشن برای این رشته ورزشی  نوید بخش خواهد بود.

در پایان وظیفه خود می‌دانیم از مساعدتها و حمایت‌های بی‌دریغ جناب آقای مهندس حسین صادق عابدین ریاست محترم فدراسیون بیس بال جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای دکتر محمّد رضا علی نائب رئیس محترم فدراسیون تشکر و قدردانی نمائیم.

 

سازمان لیگ بیس بال کشور

 

 

تهیه کنندگان: مهرداد حاجیان و محمد علی یزدی

 


اهداف برگزاری:

برگزاری مسابقات لیگ قهرمانی باشگاههای بیس‌بال کشور به منظور رسیدن به اهداف زیر می باشد:

1- تعمیم و گسترش و شناساندن این رشته ورزشی در سطح کشور به آحاد جامعه.

2- ارتقاء سطح فنی و علمی و اجرایی مربیان و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین آنان.

3- ارتقاء سطح فنی و علمی و اجرایی داوران و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین آنان.

4- ارتقاء سطح اجرایی کادر برگزاری مسابقات در کلیه استانهای تابعه

5- ارتقاء سطح فنی و علمی و اجرایی بازیکنان این رشته ورزشی و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین شرکت کنندگان.

6- کشف و رشد استعدادهای استثنایی مربیان- داوران و بازیکنان تمیمها و استفاده از قابلیتهای ارزنده آنان.

7- ایجاد زمینه های مناسب و سالم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی.

8- بکارگیری چهره های شاخص مربیان- داوران و بازیکنان در تیمهای منتخب استان جهت اخذ مقام بالاتر در مسابقات کشوری و اخذ مؤفقیت در میادین بین‌المللی و معرفی این چهره‌ها به تیم‌های ملی.

 

مادة یک: برگزاری

الف: برگزاری

برگزاری مسابقات لیگ کشور برعهدة واحد برگزاری مسابقات لیگ در کمیته بیس بال فدراسیون می باشد که دراین آیین نامه با نام کمیته برگزاری ذکر می شود.

مادة دو: وظایف کمیته برگزاری

وظایف کمیته برگزاری مسابقات لیگ بشرح زیر می باشد:

1- ارائه پیشنهاد چگونگی برگزاری مسابقات با ذکر تعداد و رده سنی و کلیه موارد مربوط به مسئولان فدراسیون لااقل سه ماه قبل از شروع مسابقات که پس از تائید بصورت بخش نامه به سراسر کشور ارسال خواهد گردید.

2- ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقات براساس شرایط مندرج در بخشنامه صادره کمیته بیس بال فدراسیون

3- قرعه کشی تیمها براساس قوانین و مقررات و تنظیم جدول برگزاری و تحویل به تیمها.

توضیحات:

1- هرگونه تغییری در بندهای یک و دو بالا به تائید کمیته بیس بال فدراسیون و ابلاغ قبلی به تیمها در غیرزمان اعلام شده مجاز می باشد.

2- در صورت عدم حضور بموقع هرتیم و عدم ارایه اسامی بازیکنان در زمان مقرر، از پذیرفتن اسامی در غیر زمان اعلام شده جلوگیری بعمل خواهد آمد و مسئولیت آن برعهده مسئولان تیم و با تیمهای مربوطه می باشد.

3- در صورت دیرکرد و عدم ارایه به موقع ارسال اسامی توسط هر تیم بصورت زیر عمل خواهد گردید:

الف: اعلام باخت تیم و اعلام برنده تیم مقابل با اخذ 9 امتیاز (9 ران).

4- تنظیم جدول و اوراق مسابقات همان روز توسط مسئولان برگزاری.

5- برگزاری مسابقات براساس جدول اعلام شده بر طبق مقررات جاری کمیته و فدراسیون.

6- ارائه گزارش برگزاری هر هفته مسابقه با ضمائم جدول امتیازات همان هفته و جمع امتیازات کل مسابقات برگزار شده به روابط عمومی و دفتر کمیته توسط مسئول برگزاری.

7- ارائه گزارش کامل برگزاری کل مسابقات پس از پایان دوره.

8- کمیته برگزاری در صورت مواجهه با مواردی که در آیئن نامه قید نگردیده و در مقررات اجرائی نیز درج نگردیده باشد، میبایست موضوع را کتبا و مشروحا به کمیته نظارت و یا برگزاری اعلام و رای اعلام شده پس از تأیید مسئولان کمیته به اجرا خواهند گذاشت.

مادة سه: نظارت

نظارت بر حسن برگزاری مسابقات لیگ برعهدة کمیته نظارت بر مسابقات لیگ متشکل از رئیس کمیته های مسابقات و داوران (با نماینده حاضر) که مسئولیت آن برعهدة رئیس برگزاری است می باشد.ناظر دبیر لیگ 4 نفر با داور

مادة چهار: وظایف نظارت

1- نظارت بر کلیه امور مربوط به مسابقات لیگ و پیشگیری های لازمه در طول برگزاری هر فصل.

2- حضور لااقل یک نفر از کمیته نظارت در مسابقات هر هفته و نظارت بر کلیه امور برگزاری.

ناظرگزارش به فدراسیون یا لیگ با نظر مربیان

3- انتخاب بهترین سرپرست تیم- بهترین مربی تیم و اخذ نام بهترین داور از ارنج داوران مسابقه و معرفی به مسئولان فدراسیون جهت درج در رسانه ها توسط کمیته روابط عمومی با ارایه مستندات لازمه.

مادة پنج: روش برگزاری

براساس آئین نامه مسابقات لیگ که به تایید ریاست فدراسیون رسیده باشد برگزار خواهد گردید.

1- چنانچه در حین برگزاری مسابقات موضوعی منظور نشده در آئین نامه پیش آید موضوع توسط کمیته نظارت رسیدگی و نتیجه آن پس از تائید رئیس فدراسیون به اجرا درخواهد آمد.

2- مسابقات لیگ بصورت رفت و برگشت براساس تعداد تیمهای شرکت کننده برگزار می گردد.

3- کلیه مواردی که می بایست از سوی کمیته برگزاری جهت اعلام به تیمها انجام گردد اعم از تاریخ و محل برگزاری هر هفته از مسابقات و غیره یک هفته قبل از زمان برگزاری در تابلو اعلانات فدراسیون نصب و در صورت امکان از طریق رسانه های گروهی اعلام می گردد و مسئولان تیمها با مراجعه به دفتر کمیته و یا تماس تلفنی اطلاع لازم را کسب و در غیر این صورت هیچ مسئولیتی بر عهده کمیته و یا برگزار کنندگان مسابقات لیگ نخواهد بود.

مادة شش : وظایف شرکت کنندگان الف: تیمها        ب: بازیکن

الف: وظایف تیمها

1- اخذ آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ و عمل نمودن دقیق به مفاد آن.

2- ارسال تقاضای کتبی از سوی باشگاه جهت شرکت در مسابقات با ذکر و منظور نمودن اسامی مسئولان تیم شامل سرپرست یا  مدیر- مربی و غیره براساس بخشنامه‌های صادره از سوی کمیته بیس‌بال فدراسیون قبل از اتمام زمان اعلام شده در بخشنامة فدراسیون.

3- ثبت نام تیم و بازیکنان براساس شرایط و مدارک اعلام شده در آئین نامه.

4- حضور در زمان گروه بندی مسابقات مورد نظر بر طبق اعلام کمیته و مسئولان برگزاری.

5- اخذ جدول برگزاری مسابقات از مسئولان برگزاری کمیته.

6- کسب اطلاع از زمان و مکان برگزاری هر هفته از مسابقات با مراجعه به دفتر فدراسیون که از سوی کمیته برگزاری لااقل یک هفته قبل از زمان برگزاری در تابلو اعلانات کمیته نصب گردیده که در صورت عدم امکان حضور می توانند تلفنی از دفتر کمیته پیگیری نمایند در غیر اینصورت فدراسیون مسئولان برگزاری هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهند داشت.

7- حضور شایسته در طول برگزاری مسابقات در زمین برگزاری مسابقه.

8- حضور سرپرست معرفی شده در هر مسابقه از ابتدا تا انتها الزامی است و در صورت عدم امکان حضور سرپرست تیم یکی از مسئولان تیم که قبلا، کتباً معرفی شده باشد می بایست در طول مسابقه مسابقه داشته باشد.

تبصره: کمیته اجرائی و برگزاری، از پذیرفتن و ثبت نام تیمهایی که دارای سرپرست معرفی شده در هر مسابقه نباشند جلوگیری بعمل خواهد آورد.

10- صحت مدارک ارائه شده توسط تیمها جهت ثبت نام اعضاء و مسئولان تیم بر عهدة مسئول باشگاه شرکت کننده می باشد.

تبصره: در صورت بروز و اثبات هر گونه تخلف در هر یک از مدارک ارائه شده مسئولیت آن مستقیماً برعهدة باشگاه و سرپرست تیم معرفی کننده می باشد و موضوع با ذکر دلایل اثبات آن از طرف کمیته برگزاری به مسئولان و فدراسیون ارسال و پس از تعیین میزان تنبیهات با هماهنگی کمیته رسیدگی به شکایات و با تصویب و نظر نهایی مسئولان فدراسیون بمورد اجرا در خواهد آمد.

11- پرداخت 20 درصد از کل قرارداد بازیکن به مربی بازیکن در صورتیکه بازیکن برای بار اول به عضویت آن تیم درآمده و یا بازیکن آزاد باشد.

12- اجرای قرارداد فی ما بین با اعضاء تیم (قرارداد داخلی باشگاه و قرارداد مخصوص فدراسیون).

13- در صورت فسخ قرارداد باشگاه با بازیکن می بایست یک نسخه از قرارداد فسخ شده بهمراه دلایل فسخ قرارداد ظرف مدت سه روز به کمیته برگزاری ارسال گردد.

14- ثبت نام تیم با حداقل 20 بازیکن و حداکثر 40نفر معرفی سرپرست و مربی انجام خواهد گردید.

15- پرداخت هزینه صدور کارت هر بازیکن در زمان ثبت نام طبق اعلام فدراسیون .

16- ثبت نام بازیکنان حداقل می بایست یکهفته قبل از شرکت بازیکن در مسابقه با ارائه کلیه مدارک اعلام شده انجام گردد.

17- تعداد بازیکنان 40 نفر جمعاً (18 نفر بازیکن برایهر مسابقه) میباشد.

18- هر تیم مجاز به استفاده از سه بازیکن با تابعیت غیرایرانی می باشد.در بازی فقط 3 نفر

19- تیمها در صورت عدم توانایی حضور در یک مسابقه میبایست تقاضای به تعویق افتادن آن مسابقه را با دلایل قابل قبول و مورد تأیید مسئولان از 15 روز قبل کتبا به دفتر فدراسیون ارسال و شمارة ثبت دفتر را دریافت نمایند و فدراسیون می بایست ظرف حداکثر 5 روز به درخواست آنان رسیدگی و پاسخ لازمه را اعلام نماید.

20- تیمها در صورت ارسال درخواست به تعویق افتادن روز مسابقه با هر تیمی و اخذ موافقت فدراسیون می بایست کلیه مخارج برگزاری مجدد آن مسابقه را قبل از برگزاری بازی بتعویق افتاده پرداخت نمایند و در غیر اینصورت بعنوان غایب محسوب و برابر مقررات مندرج در ماده دو عمل خواهد گردید.

تبصره: در صورت برگزاری بازیهای به تعویق افتاده در هفته های برگزاری مسابقات قسمتی از مخارج بنا به تشخیص فدراسیون می بایست توسط تیم مربوطه پرداخت گردد.

21- در صورت عدم پرداخت هزینه مسابقات به تعویق افتاده توسط تیم مربوطه قبل از برگزاری مجدد آن مسابقه بنفع تیم مقابل با 9 امتیاز منظور خواهد گردید.

22- در صورت عدم توانایی میزبانی به خرج تیمی که قرار بوده میزبان مسابقات باشد در شهر دیگری با همان مخارج از طرف تیمی که توانایی برگزاری نداشته است با توافق فدراسیون برگزار می‌شود.

ب: شرایط بازیکن:

شرایط بازیکنان در لیگ بشرح زیر می باشد:

1- دارا بودن رضایتنامه کتبی از مربی مربوطه با تائید هیئت و فدراسیون در صورتیکه برای بار اول با باشگاه قرارداد بسته باشد.

2- دارا بودن رضایتنامه از باشگاه قبلی (درصورت عضویت در سال گذشته).

3- ارائه رضایت نامه کتبی از مربی (جهت بازیکن آزاد).

4- بازیکنانی که دوران مقدس خدمت نظام وظیفه خود را در یکی از ارگانها و یا باشگاههای شرکت کننده می گذرانند در صورت اتمام خدمت در هر زمان با ارائه کارت پایان خدمت بعنوان بازیکن آزاد تلقی می گردند.

5- بازیکنانی که حداقل یک سال تمام در تیمی عضویت داشته لاکن در هیچ مسابقه ای از طرف آن تیم شرکت داده نشده باشد در سال بعد بازیکن آزاد تلقی می گردند.

6- هر بازیکن در هر سال مجاز به شرکت در یک تیم می باشد و در صورت فسخ قرارداد با تیم قبلی اخذ رضایتنامه کتبی مجاز به عضویت در یک تیم دیگر می باشد در مسابقات همان سال تا قبل از نیمه فصل میباشد.

8- دارا بودن حسن اخلاق و رفتار.

9- ارائه مدارک لازمه به مسئولان تیم.فتوکپی

10- حضور در تمرینات و مسابقات طبق مفاد قرارداد فی مابین با تیم مربوطه.

11- احترام به قوانین و مقررات مربوطه.

ماده هشت: مدرک ثبت نام                           1- تیم                         2- بازیکن

الف- مدارک تیم

  • معرفینامه کتبی از باشگاه با مهر و امضاء‌معتبر . جواز باشگاه یا مهر هیئت
  • ارائه آلبوم تیم با مهر و امضاء باشگاه مربوطه.
  • ارائه کپی برابر اصل شده توسط فدراسیون استان از گواهینامه معتبر سرمبری و مربیان تیم.
  • ارائه اصل فرم نقل و انتقال باشگاه در صورت تعویض شدن و یا خرید امتیاز تیم .
  • ارائه اصل فرم نقل و انتقالات بازیکنان که در سال گذشته در تیم دیگری عضو بوده‌ا ند.
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام تیم براساس اعلام سازمان لیگ مباغ یک میلیون .
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام هر بازیکن براساس اعلام هئیت.

توضیح: ارائه مدارک ثبت‌نام تا مهلت اعلام شده قابل قبول خواهد بود.

  • ارائه یک فقره چک بمبلغ هزینه ثبت‌نام تعیین شده در وجه فدراسیون بمنظور ضمانت حضور تا پایان لیگ.

ب: مدارک بازیکنان

  • ارایه معرفینامه از باشگاه متقاضی و یا حاضر در مسابقات لیگ
  • ارائه فرم قرارداد باشگاه و بازیکن طبق فرم فدراسیون در سه نسخه اصلی (فدراسیون ، باشگاه، بازیکن).
  • ارائه اصل رضایتنامه کتبی از مربی مربوطه که امضاء مربی توسط مسئول باشگاه مربوطه تأیید کتبی گردیده است.
  • دو قطعه عکس
  • اصل شناسنامه و یک برگ کپی برابر اصل شده توسط دادگستری و یا باشگاه مربوطه .
  • ارائه اصل رضایتنامه کتبی از باشگاه قبلی با مهر‌ و امضاء مدیریت باشگاه مربوطه.
  • ارایه کپی بانک اطلاعاتی فدراسیون.
  • ارایه کپی بیمه ورزشی معتبر.
  • ارائه کلیه مدارک بالا برای هر بازیکن الزامی و در صورت کسر هر یک از موارد کمیته برگزاری از پذیرفتن کلیه مدارک معذور خواهد بود.
  • صحت و مسئولیت کلیه مدارک ارائه شده تیم وبازیکنان بر عهده باشگاه مربوطه می‌باشد.
  • ثبت‌نام بازیکنان براساس مهلت تعیین شده انجام خواهد گردید.
  • بازیکنانی مجاز به شرکت در مسابقات می‌باشد که مدارک کامل آنان حداقل یکهفته قبل از انجام هر مسابقه به کمیته برگزاری تحویل و کارت شرکت در لیگ‌شان را دریافت نموده باشد و در غیر اینصورت از شرکت آنان جلوگیری بعمل خواهد آمد.
  • تحویل کلیه مدارک در زمان اعلام شده از سوی دفتر هئیت امکان پذیر می‌باشد.

ماده نه: انصراف از ثبت‌نام

چنانچه تیم و یا تیم‌های که در سال قبل در مسابقات شرکت داشته و ازدور مسابقات خارج نشده باشند و در سال بعد در پایان مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام و یا واگذاری امتیاز تیم خود به تیم دیگر اقدام ننموده باشند به منزله انصراف از شرکت در مسابقات تلقی می‌گردد.

توضیح: چگونگی جایگزینی تیم‌ها براساس پیشنهاد کمیته برگزاری توسط کمیته نظارت بررسی و در صورت تأیید پس از تصویب مسئولان فدراسیون به اجراء در خواهد آمد.

ماده ده: امتیازات مسابقه

1- براساس تعداد بردها تقسیم بر کل بازیها

2- عدم حضور هر تیم به منزله باخت می‌باشد.

ماده یازدهم: رده‌بندی تیم‌ها

رده‌بندی تیم‌ها به ترتیب ذیل عمل می‌گردد:

  • بالاترین جمع امتیازات در صد برد..
  • در صورت مساوی بودن دو یا چند تیم از نظر جمع امتیازات به روش زیر اقدام می‌گردد.

الف : برنده بیشتری بازی در بازی‌های سر به سر دو تیم ران شماری تاثیری ندارد.

ب: انجام یک بازی

ماده دوازدهم: اعتراض

کلیه اعتراضات می‌بایست به صورت کتبی توسط سرپرست و یا نماینده تیم به همراه هزینه اعتراض اعلام شده در مهلت مقرر به مسئول برگزاری مسابقات لیگ بشرح زیر تحویل گردد.

  • اعتراض مربوط به هر یک از بازیکنان هر تیم با ارائه اعتراض کتبی و مدارک مستدل کتبی از سوی سرپرست تیم حداکثر ظرف 72 ساعت پس از انجام مسابقات با ارائه هزینه اعتراض به کمیته نظارت مسابقات لیگ با اخذ رسید یا تاریخ دریافت قابل قبول می‌باشد.
  • اعتراض به نحوه برگزاری حداکثر ظرف 24 ساعت پس از پایان مسابقه از سوی سرپرست باشگاه مربوطه با ا رائه مدرک مستند بهمراه هزینه اعتراض می‌بایست به دفتر کمیته تحویل و رسید با تاریخ اخذ گردد. مبلغ اعتراض 25 هزارتومان به داوری اعتراض نباشد به قوانین باشد.

توضیح: در صورت عدم رعایت مهلت مقرره و یا عدم پرداخت هزینه مربوطه اعتراض، قابل رسیدگی نمی‌باشد.

روش رسیدگی به اعتراض

در مورد بند یک: اعتراض توسط کمیته شکایات همان مسابقه رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد گردید.

در مورد بند دو: اعتراض توسط کمیته نظارت رسیدگی و نتیجه آن پس از تائید رئیس و یا دبیر فدراسیون به اجراء‌ درخواهد آمد.

ماده سیزدهم: اعمال ممنوع و جرایم

چنانچه در زمین بازی و در حین مسابقات از سوی هر یک از اعضاء تیمی اعم از مسئولان و یا بازیکنان و یا طرفداران تیمی بی‌نظمی و بی‌احترامی و توهین و اعمال خلاف قانون و یا اخلال و اغتشاش انجام گیرد موضوع بترتیب زیر رسیدگی خواهد گردید.

  • چنانچه این اعمال از سوی اعضای تیم صورت پذیرد موضوع کتباً با ذکر مشروح اعمال انجام شده و دلایل مستدل و منطقی توسط کمیته برگزاری به کمیته نظارت مسابقات ارجاع و کمیته نظارت پس از بررسی لازم و تأیید موضوع را جهت طرح در کمیته انضباطی به فدراسیون ارسال و رأی صادره کمیته انضباطی پس از تأیید نهایی رئیس فدراسیون بمورد اجراء در خواهد آمد.
  • چنانچه از سوی طرفداران تیمی اخلال و اغتشاش صورت پذیرد موضوع کتباً از سوی کمیته برگزاری و کمیته نظارت بر مسئولین کمیته گزارش و مسئولین فدراسیون به کمیته انضباطی جهت صدور رأی لازم ارسال و رأی صادره پس از تأیید نهایی رئیس فدراسیون بمورد اجرا در خواهد آمد.
  • رأی نهایی موارد بالا حداکثر ظرف یکهفته می‌بایست به تیم‌های مختلف اعلام گردد.
  • هر گونه توافق مسئولان تیم‌ها در مسابقات می‌بایست کتباً به مسئول برگزاری اعلام و پس از بررسی‌های لازمه توسط مسئولان به اجراء‌درخواهد آمد.

ماده چهاردهم: نقل و انتقالات

کلیه نقل و انتقالات اعم از باشگاه و یا بازیکن زیر نظر مسئول برگزاری و کمیته نظارت پس از تأیید مسئولان فدراسیون بترتیب زیر قابل قبول خواهد بود:

الف : نقل و انتقال باشگاه

  • مندرجات ردیف یک بصورت زیر اصلاح می‌گردد.

نقل و انتقال هر بازیکن تا نیمة دوره مسابقات مجاز بوده و از نیمة بازیها به بعد هیچ تیمی مجاز به ارایه درخواست صدور کارت برای بازیکن جدید بعد از گذشت نیمة بازیها نمی‌باشد.

  • از هر نقل و انتقال امتیاز باشگاه 20 درصد از مبلغ کل فروش از سوی فروشنده و 20 درصد از سوی خریدار می‌بایست به فدراسیون بیس بال پرداخت گردد.
  • چنانچه نقل و انتقال امتیاز باشگاه در فصل برگزاری انجام پذیرد کلیه بازیکنان تیم منتقل شده بازیکن آزاد تلقی خواهند گردید و عضویت آنان در باشگاه خریدار با حفظ مقررات این آئین نامه بلامانع می‌باشد.

ب: نقل و ا نتقال بازیکن

  • نقل و انتقال هر بازیکن در نیم فصل مسابقات لیگ و یا پایان لیگ زیر نظر کمیته برگزاری و نظارت مجاز می باشد.
  • از نقل و انتقال هر بازیکن 20 درصد از کل مبلغ نقل و انتقال می‌بایست به فدراسیون پرداخت گردد. (ده درصد فروشنده ده درصد خریدار) (در صورت عقد قرارداد مالی)
  • هر بازیکن جهت انتقال به هر باشگاه در طول مسابقات لیگ می‌بایست رضایت‌نامة کتبی و مفاصا حساب از باشگاه قبلی اخذ و به باشگاه جدید ارائه نماید.
  • هیچ بازیکن مجاز به عقد قرارداد همزمان با دو باشگاه و یا بیشتر نمی‌باشد و در صورت اثبات موضوع توسط کمیته انضباطی رسیدگی و رأی صادره پس از تأیید رئیس فدراسیون به مورد اجراء درخواهد آمد.
  • در صورتی که بازیکن که مایل به تغییر باشگاه باشد و باشگاه قبلی از صدور رضایت نامه بدون علت خودداری نماید بازیکن می‌بایست موضوع را کتباً با ذکر دلایل و مستندیات به مسئولین فدراسیون تحویل نماید.
  • مسئولین فدراسیون شکایت رسیده از سوی بازیکن را به کمیته قضایی فدراسیون ارجاع و رأی صادره پس از تأیید رئیس فدراسیون بمورد اجراء‌درخواهد آمد.
  • هر بازیکن چنانچه برای اولین بار به عضویت باشگاهی درآید و با هر بازیکن آزاد می‌بایست جهت عضویت در باشگاه جدید رضایت نامة‌ مربی خود را که به تأیید کمیته رسیده باشد به آن باشگاه ارائه نماید.
  • هر بازیکن که با باشگاه فسخ قرارداد یا باشگاه با ا و فسخ قرارداد می‌نماید موظف می‌باشد یک نسخه از قرارداد فسخ شده خود را با ذکر دلایل به کمیته برگزاری ارسال نماید در غیر این صورت قرارداد از نظر فدراسیون بقوت خود باقی می‌باشد.
  • در صورت اعتراض طرف مقابل تا حداکثر 15 روز موضوع به کمیته قضایی ارجاع و رأی صادره پس از تائید ریاست فدراسیون بمورد اجراء درخواهد آمد.
  • بازیکن آزاد به بازیکنان با شرایط زیر اطلاق می‌گردد.

الف: بازیکنی که با هیچ تیمی قرارداد نداشته باشد.

ب: مدت یک دوره لیگ در مسابقات از طرف تیم مورد قرارداد در مسابقات شرکت داده نشده باشد.

پ:‌در صورتیکه قرارداد با باشگاه به اتمام رسیده و هیچگونه بدهی به آن تیم نداشته و رضایت نامة کتبی اخذ نموده باشد.

ت:‌کلیه سربازان فقط با ارائه رضایت نامه از محل خدمت مجاز به عقد قرارداد با باشگاه بوده و با پایان یافتن دوران خدمت مقدس سربازی بازیکن آزاد تلقی می‌گردد.

ث: چنانچه تیمی در خلال مسابقات حذف و یا از ادامه شرکت در مسابقات منصرف گردد کلیه بازیکنان آن تیم تا پایان فصل مسابقات لیگ بدون اخذ ارایه رضایت نامه از تیم قبلی مجاز به شرکت در هیچیک از تیم‌‌های شرکت کننده در لیگ‌های استان در همان فصل نخواهد بود.

ج: چنانچه مسابقات بصورت رفت و برگشت (دو دوره) برگزار گردد نقل و انتقال بازیکن پس از پایان دور رفت و قبل از شروع دور برگشت با ارایه رضایت نامه کتبی از تیم قبلی شرکت کننده در لیگ همان سال با حفظ سایر مقررات مندرج در آئین نامه مجاز می‌باشد.

ح:‌هر بازیکن با رعایت کامل مقررات مندرج در این آئین نامه حداکثر مجاز به شرکت در مسابقات لیگ هر سال، از دو تیم مختلف بطور جداگانه می‌باشد.

خ: چنانچه بازیکنی در 2 تیم مختلف بازی نماید و برای کمیته برگزاری این عمل اثبات شود تمامی بازیهای انجام شده آن به نفع تیم‌های مقابل تغییر خواهد نمود.

ماده پانزده:‌محرومیت

  • چنانچه تیمی در طول برگزاری مسابقات بنابه رأی صادره کمیته قضایی فدراسیون و یا فدراسیون و یا اداره کل تربیت بدنی از ادامه مسابقات محروم گردد موظف به انجام قرارداد فی ما بین با بازیکن تا پایان مدت قرارداد می‌بادش.
  • چنانچه هر یک از بازیکنان تیمی بنا به رأی صادره از سوی کمیته قضایی فدراسیون از ادامه بازیها محروم گردد بازیکن محروم شده موظف به پرداخت خسارت وارده براساس نظریه کمیته قضایی به باشگاه می‌باشد.
  • در صورت اخراج هر یک از بازیکنان هر تیم در مسابقه به جهت عدم رعایت مسائل اخلاقی و بی‌احترامی اخراج گردد آن بازیکن در صورتیکه برای بار اول اخراج گردیده باشد از یک مسابقه بعدی محروم و در صورت تکرار از سه مسابقه و در صورت تکرار سوم مجدد تا پایان فصل مسابقات از شرکت در مسابقات محروم خواهد گردید.

ماده شانزدهم: موارد انضباطی مسابقات لیگ

الف: باشگاهها

  • کلیه تیم‌ها موظف به شرکت در کل مسابقات براساس جدول مسابقات می‌باشند.
  • در صورت عدم حضور تیمی در چهار مسابقه بطور متناوب در طول برگزاری مسابقات از دور مسابقات حذف محاسبه می‌گردد.
  • در صورت عدم حضور تیمی در یک مسابقه بازی با نتیجه 9 بر صفر بازنده اعلام خواهد شد.
  • چنانچه تیمی بعنوان اعتراض و یا هر عنوان دیگر زمین مسابقه را ترک نماید و یا از ادامه مسابقه با تیم مقابل خودداری نماید آن مسابقه بنفع تیم مقابل با احتساب 9 امتیاز و برد اعلام و موضوع به کمیته قضایی ارجاع و جرایم تعیین شده بمورد اجرا در خواهد آمد.
  • چنانچه توسط تیمی مدارک جعلی و غیر واقعی به کمیته برگزاری ارائه گردیده باشد در هر زمان که موضع اثبات گردد بازیهای انجام شده آن تیم باخت محسوب و در صورت وجود 3 بازیکن با مدارک جعلی کلیه بازیهای قبلی آن تیم با نتیجه 9 بر صفر به نفع تیم‌های مقابل منظور و برابر رأی کمیته قضایی پس از تأیید رئیس فدراسیون عمل خواهد گردید.

ب : بازیکنان

1- چنانچه در زمان برگزاری یک مسابقه هر یک از تیم‌ها بدلیل بی‌حرمتی و بی‌انضباطی و توهین به طرف مقابل و یا هر یک از عوامل مسابقات و تیمها ،توسط داور مسابقه از زمین مسابقه اخراج گردند، از حضور و شرکت مسابقه بعدی آن تیم محروم و درصورت تکرار تا پایان فصل مسابقات از شرکت در مسابقات محروم و موضوع به کمیته قضایی ارجاع ورای صادره اضافه شده به جرایم قبلی پس از تایید رئیس فدراسیون به مورد در اجرا خواهد آمد .

2- چنانچه در طول برگزاری یک مسابقه هریک از اعضاء یک تیم به داوران ،مسئولان برگزاری ، اعضاء تیمهای دیگر وتماشاچیان وغیره بی‌احترامی و تو هین وا عمال خلاف قانون انجام دهند وباعث اغتشاش و بی‌نظمی درمسابقات گردند از زمین مسابقه اخراج و موضوع به کمیته قضایی ارجاع و رای صادره پس از تایید رئیس فدراسیون بمورد اجراء در خواهد آمد.

3- در موارد بندهای یک و دو چنانچه عمل انجام شده شدیدتر ازمعمول باشد علاوه بر جرایم مندرج در همان بند موضوع به کمیته قضایی فدراسیون ار جاع و جرایم بعدی طبق رای صادره پس از تائید ریاست فدراسیون بمورد اجرا درخواهد آمد.

پ سایر موارد

هرگونه اغتشاش و بی‌نظمی که از سوی تماشاگران هوادار یک تیم در زمین مسابقه انجام گردد چنانچه منجر به وارد شدن هرگونه خسارت گردد موضوع از سوی کمیته برگزاری و نظارت به مسئولان فدراسیون گتبا گزارش و پس از رسیدگی درکمیته قضایی فدراسیون رای صادره پس از تایید ریاست فدراسیون بمورد اجراء درخواهد آمد وخسارت وارده میبایست توسط تیم مربوطه تامین گردد.

ماده هفده: فسخ قرارداد

  • اگر در طی فصل مسابقات قراردادباشگاه با بازیکن از طرف هر یک فسخ گردد میبایست موضوع کتبا با ارسال یک نسخه از قرارداد فسخ شده با ذکر دلایل و مستندات حداکثر ظرف هفت روز به کمیته ارسال گردد.
  • هرگونه اعتراض ازطر ف مقابل میبایست کتبا ظرف 15 روز با دلایل مستدل به کمیته ارجاع گردد.
  • کمیته قضایی براساس مستندات به موضوع رسیدگی و رای صادره پس از تاکید ریاست فدراسیون بمورد اجرا درخواهد آمد.
  • در صورت عدم ارسال قرارداد فسخ شده از سوی باشگاه و یا بازیکن درزمان تعیین شده قرارداد منعقده بقوت خود باقی خواهد بود و طرفین ملزم به رعایت مفاد آن میباشند.

الف اعلام حضور

  • کلیه تیمها با اخذ برگ لاین آپ تیم درزمان معین شده توسط سرپرست تیم اعلام حضور خواهند نمود و چنانچه برگ لاین آپ قبلا تحویل گردیده باشد، ارایه برگ لاین آپ تکمیل شده تا ساعت 8 روز مسابقات بمنزله اعلام حضور تلقی میگردد.
  • سرپرست تیم موظف به اخذ و تکمیل و ارائه برگ لاین آپ تیم تا ساعت 8 صبح روز مسابقه به سرپرست برگزاری مسابقات می‌باشند.
  • کمیته برگزاری از تحویل ویا اخذ برگ ارنج غیر از سر پرست و یا مربی معرفی شده در معرفینامه باشگاه ویانماینده‌ی سرپرست که از سوی باشگاه کتبا به کمیته برگزاری برای همان مسابقه معرفی گردیده باشد ممانعت بعمل خواهد آورد.

ب: حضور در زمین مسابقه

  • کلیه تیمهای حاضر در زمین مسابقات موظف به رعایت موازین اخلاقی ورزشی اسلامی درطول مسابقات میباشند.
  • تیمها درزمان برگزاری مسابقه با حریف خود موظف به حضور با کلیه نفرات اعم از سرپرست مدیر سرمربی- مربی بازیکنان درزمین مسابقه میباشند.
  • پس از قرائت اسامی اعضای هرتیم با ادای احترامات به پرچم سه رنگ پرافتخار میهن‌مان و سرود مقدس کشور رژه و دور افتخار می‌زنند.
  • شرکت هر بازیکن برای انجام مسابقه فقط با ارایه کارت بیمه معتبر به رئیس برگزاری مجاز میباشد.
  • درزمان برگزاری مسابقه هر تیم فقط سرپرست تیم مجاز به حضور د رمحل مخصوص استقرار سرپرستان در کنار زمین تا پایان مسابقه تیم خود جهت نظارت برعملکرد تیم میباشد.
  • هر گو نه اعتراض به هر مسابقه برابر ماده‌ی 11 همین آئین نامه قابل اجراء میباشد.
  • در پایان مسابقه هر تیم هر دو تیم با کلیه اعضاء موظف به حضور در زمین جهت اجرای مراسم پایان و اعلام نتیجه میباشند.

رئیس و یا ارنج کمیته داوران موظف به ادای توضیحات مورد لزوم به رئیس کمیته مسابقات و رئیس کمیته قضایی مسابقات می‌باشد.

ماده‌ی بیست:داوری

داوری مسابقات برعهده‌ی کمیته داوران بیس بال براساس موارد زیر میباشد:

  • کمیته برگزاری تعداد داوران مورد نیازهر هفته را از یکهفته قبل اززمان برگزاری به کمیته داوران کتبا اعلام مینماید.
  • کمیته داوران از میان داوران با صلاحیت و مورد تائید هیئت و فدراسیون تعداد مورد درخواست را انتخاب و یکنفر را نیز بعنوان سر داور به کمیته برگزاری معرفی مینماید.یک هفته قبل اسامی داوران به سازمان لیگ
  • کمیته داوران میبایست داوران انتخاب شده را حتی المقدور از میان داورانی معرفی نماید که خود دارای تیم و یا طرفدار تیمهای شرکت کننده نباشند.
  • کمیته داوران در پایان مسابقات شایسته‌ترین داور هر هفته را به کمیته نظارت معرفی مینماید:
  • کمیته داوران درپایان فصل بهترین داور سال لیگ را در درجات سه ودو و یک و ممتاز ملی انتخاب و به کمیته نظارت معرفی مینمایند.

ماده بیست و ی ک:روابط عمومی

مسئولیت انجام امور روابط عمومی و تبلیغات مسابقات بر عهده‌ی مسئول روابط عمومی کمیته برگزاری لیگ می باشد.

وظایف :

  • اخذ اطلاعات لازم از کمیته مسابقات مبنی بر شرایط شرکت در مسابقات لیگ درابتدا هر سال و اعلام به رسانه‌ها با تائید مسئولان فدراسیون .
  • اخذ اطلاعات موزد نیاز اعم از زمان و مکان برگزاری هر هفته از مسابقات لااقل از هفت روز قبل از زمان برگزاری جهت درج درجراید ورسانه ها .
  • تمهیدات لازم مبنی بر دعوت از خبرنگاران جراید و رسانه‌ها و اکیپ فیلمبرداری کانالهای تلویزیون جهت حضور در مکان برگزاری مسابقات.
  • اخذاطلاعات برگزاری هز هفته در پایان مسابقات و همچنین اخذ اسامی بهترین داور سرپرست تیم بازیکن هر هفته از کمیته نظارت و اقدام به اطلاع رسانی به کلیه جراید و رسانه‌های ذیر بط
  • انجام امور مربوط به تبلیغات مسابقات با نظر مسئولان فدراسیون .
  • ارائه گزارش عملکرد خود درهر هفته از مسابقات به دبیر خانه‌ی سازمان لیگ وفدراسیون


ماده‌ی بیست و دو :کمیته تدارکات

  • اخذ لیست لوازم مورد نیاز برگزاری مسابقات هر هفته 7 روز قبل از برگزاری از مسئول برگزاری مسابقات.
  • تهیه لوازم مورد نیاز تا حداکثر یکروز قبل از برگزاری
  • اقدام لازم جهت خرید صبحانه ، ناهار، پذیرایی جهت اعضای برگزاری ،داوران ومسئولان زمین می‌باشد.
  • اجرای موارد ابلاغ شده از سوی مسئولان نظارت و برگزاری
  • ارائه گزارش عملکرد در هر هفته از مسابقات به دبیر خانه‌ی فدراسیون.

ماده بیست و سه : جوائز

  • تیمها: به تیمهای اول تا سوم حکم و کاپ قهرمانی اهداء میگردد.
  • بازیکانان : به تعدادقانونی شرکت کنندده گواهینامه حضو راهداء میگردد.
  • داوران : به بهترین داوران در جه سه و دو و یک ملی کل مسابقات بنا به تشخیص کمیته داوران و تائید ریاست فدراسیون لوح داور نمو نه سال اهداء میگردد.
  • سایر :به بهترین سرپرست ،سرمربی ، مربی و بازیکن و با اخلاق ترین تیم در کل مسابقات بنا به تائید کمیته های ذیر ربط و تائید ریاست فدراسیون لوح بهترینهای سال اهداء خواهد گردید.

ماده بیست و چهار: بودجه

  • تامین بودجه برگزاری مسابقات لیگ از طریق دریافت هزینه ثبت نام تیم و بازیکن و اخذ جرایم احتمالی و کمکهای باشگاهها و کمکهای مردمی تامین میگردد.
  • در صورت کسری هزینه‌ها با تایید رئیس فدراسیون تامین اعتبار خواهد گردید.از محل اعتبارات فدارسیون

ماده بیست و پنج : هزینه و پرداخت مخارج

الف هزینه

هزینه برگزاری مسابقات از محل بودجه اخذ شده از تیمهاو یا فدراسیون تامین میگردد و درصورت کسری طبق بند 2 ماده 24 اقدام میگردد.

ب پرداخت مخارج

پرداخت مخارج براساس جدول پرداخت حق الزحمه داوران ومسئولان برگزاری اداره‌ی کل تربیت بدنی ورویه‌های جاری فدراسیون توسط فدراسیون انجاممیگردد.

ماده‌ی بیست و شش : موارد پیش بینی نشده

چناتنچه درطول برگزاری لیگ مواردی بغیر از موارد مندرج دراین آئین نامه پیش آید بترتیب زیر عمل خواهد گردید:

  • در موارد اضطراری کمیته نظارت تشکیل جلسه داده نسبت به موضوع رسیدگی و صدرو رای مینمایند.
  • در موارد غیر ضروری بنا به تشخیص کمیته نظارت موضوع به کمیته قضایی ارجاع و حداکثر ظرف یکهفته رای صادر و رای صادره پس از تایید ریاست فدراسیون بمرحله اجرا درآمده و به آیئن نامه لیگ بصورت الحاقیه الحاق میگردد.

این آئین نامه و شرح وظایف شامل 25 ماده تهیه و تنظیم و پس از تائید ریاست فدراسیون (سازمان تربیت بدنی) لازم الاجرا میباشد.

مهندس حسین صادق عابدین

رئیس فدراسیون بیس‌بال ج.ا.ایران


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ی بیس بال
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد